Według zdecydowanej większości osób strona internetowa w dzisiejszych czasach to must-have nawet dla małych przedsiębiorców, jednak nie wszyscy wiedzą do czego mogą wykorzystać stronę i na jakiej płaszczyźnie jest im w stanie pomóc. Sprawdź 7 Korzyści z Posiadania Własnej Strony Internetowej i zobacz jak może ulepszyć Twój biznes.
Klienci sprawdzą Twoją stronę internetową
70-80% osób sprawdza w internecie ZANIM odwiedzi mały biznes albo zdecyduje się na skorzystanie z ich usług. Oznacza to, że nawet jak pozyskasz potencjalnego klienta nie wykorzystując do tego strony internetowej, to on i tak ją sprawdzi. Dodatkowo po załadowaniu strony użytkownik formuje swoją opinie w 0,05 sekundy, dlatego tak istotne jest, żeby strona zrobiła dobre pierwsze wrażenie.
97% konsumentów szuka lokalnego biznesu lub usług w internecie. Wnioski nasuwają się same. Posiadanie własnej strony internetowej jest kluczowe dla każdego lokalnego biznesu. Jest to główne miejsce, gdzie klienci mogą dowiedzieć się o potencjalnych korzyściach.
86% osób sprawdza lokalizacje biznesu na Google Maps. Warto jest więc zadbać o stworzenie Wizytówki Google, która będzie zawierała najbardziej podstawowe informacje, odsyłała do Twojej strony internetowej oraz sprawi, że Twoja firma będzie widoczna na mapie.
Zbudujesz wiarygodność
46,1% osób uważa, że projekt strony internetowej jest najważniejszym kryterium wpływającym na wiarygodność firmy. Czyni to odpowiednie zaprojektowanie strony jednym z najlepszych sposobów, na zyskanie zaufania wśród Twoich klientów. W odróżnieniu do social mediów, stworzenie i utrzymanie strony internetowej kosztuje, co zwiększa próg wejścia i pozwala wyróżnić się spośród konkurencji.
Zaoszczędzisz czas i pieniądze
Warto zadbać o to, żeby opis Twoich usług był wyczerpujący, a strona stanie się idealnym narzędziem do zmniejszenia nakładu pracy. Jeżeli dostajesz masę telefonów z powtarzającymi się pytaniami, to świetnym rozwiązaniem będzie umieszczenie sekcji „Najczęstsze pytania”, będziesz mógł rozwiać wątpliwości Twoich klientów bez konieczności poświęcania swojego czasu.
Zyskasz doskonałe narzędzie sprzedaży
Jednym z najskuteczniejszych sposób na zwiększenie sprzedaży jest stworzenie sklepu internetowego. Możesz go wykorzystać do sprzedaży takich jak:
- Przedmioty fizyczne
- Usługi
- E-booki
- Kursy
- i wiele więcej.
W łatwy sposób zaktualizujesz informacje
50% konsumentów byłoby odstraszonych od skorzystania z usług małego biznesu, jeżeli informacje kontaktowe byłyby nieaktualne. Dlatego tak istotna jest możliwość łatwej aktualizacji danych na Twojej stronie. W celu maksymalnego ułatwienia tego procesu, tworzę „Niestandardowe typy postów”, dzięki którym można zaktualizować treści nawet za pomocą telefonu.
Masz dostęp do statystyk
![7 korzyści z posiadania strony internetowej 1 google analitics statystyki r1](https://weblize.pl/wp-content/uploads/google-analitics-statystyki-r1.webp)
Mniej niż 30% małych biznesów używa analiz, statystyk i kodów rabatowych. Monitorowanie statystyk jest proste, nie zajmuje dużo czasu, a pozwala określić, czy Twoje działania pchają biznes w odpowiednim kierunku. Poznasz lepiej swoja grupę docelową oraz ich zachowanie na stronie.
Umożliwia podejmowanie działań marketingowych
Posiadanie własnej strony internetowej daje Ci możliwość prowadzenia skutecznych działań marketingowych. Oto kilka sposobów, w jaki strona internetowa może wspierać Twoje wysiłki marketingowe:
- Zwiększenie pozycji Wizytówki Google
- Mailing
- SEO
- Reklamy Google Ads
- Social Media
Podsumowanie
W dzisiejszym świecie biznesu, posiadanie własnej strony internetowej stało się nie tylko standardem, ale również niezbędnym narzędziem sprzedaży dla wielu przedsiębiorstw. Jest to jeden z najlepszych sposobów na wyróżnienie się w sieci na tle konkurencji. W tym artykule pokryłem tylko 7 korzyści z posiadania strony internetowej, a jest ich zdecydowanie więcej, wszystko też zależy od specyfiki Twojej branży oraz indywidualnych potrzeb.
Artykuł napisany na podstawie źródeł:
https://billiondollargraphics.com
https://www.adweek.com/performance-marketing
https://www.hubspot.com/marketing-statistics
https://www.bluecorona.com/blog/29-small-business-digital-marketing-statistics
https://blog.hubspot.com/blog/19-Reasons-You-Should-Include-Visual-Content-in-Your-Marketing-Data